سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانستنی های دیابت

ورزش به دیابتی ها کمک میکند که از شر حمله های قلبی و نابینایی و آسیب های عصبی در امان باشند. وقتی که غذا میخورید سطح قند خونتان افزایش می یابد. هر چه بیشتر سطح خون افزایش یابد قند بیشتری به سلولها میچسبد. وقتی که قند به سلول بچسبد دیگر نمیتواند از آن جدا شود و تبدیل به ماده ای مضر بنام سوربیتول تبدیل میشود که این ماده میتواند باعث نابینایی و ناشنوایی و آسیب های مغزی و قلبی و سندرم پاهای سوزان و ... گردد. وقتی که قند وارد بدن شما می شود فقط میتواند در سلولهای کبد و ماهیچه ذخیره گردد. اگر سلولهای کبد و ماهیچه از کربوهیدرات اشباع باشند, قندها دیگر جایی برای رفتن ندارند. اگر ذخیره سلولهای ماهیچه به واسطه ورزش کردن مصرف گردد بعد از صرف غذا قند ها به وسیله ماهیچه جذب میشوند و مقدار آنها در خون افزایش نمی یابد. بنابراین اگر با یک برنامه ورزشی منظم بتوانیم ذخیره قند ماهیچه ها را کاهش دهیم مسلما میتوانیم شاهد بهبود همه جانبه عوارض بیماری دیابت باشیم.


جام جم آنلاین : کنترل دقیق فشار خون در بیماران دیابتی احتمال بروز مشکلات چشمی را در آنها کاهش می دهد.
یکی از شناخته شده ترین مشکلات افراد مبتلا به دیابت رتینوپاتی دیابتیک است ، بیماری چشمی که می تواند منجر به نقص دید یا حتی کوری شود. به گفته محققان کنترل دقیق فشار خون می تواند از این مشکل جلوگیری کند.
به گزارش سایت اینترنتی Healthandage در این مطالعه بیش از ده هزار بیمار مبتلا به فشار خون بالا تحت کنترل قرار گرفتند.
دراین افراد پارامتر فشار خون تحت دو وضعیت سخت و دقیق و نه چندان سخت کنترل شد.
درگروهی که تحت کنترل سخت قرار داشتند ، فشار خون در حد 150.85 و در گروهی با کنترل نه چندان دقیق و سخت ، فشار خون در سطح 105.180 میلی متر جیوه نگه داشته شد.
طی چهار سال مطالعه ، 23 درصد افرادی که تحت کنترل شدید فشار خون بودند علائم مشکلات چشمی را نشان دادند ، در حالیکه در مورد گروه دوم این میزان به 33 درصد رسید.
به نظر می رسد کنترل فشار خون می تواند راه موثری در کاهش بروز مشکلات چشمی در میان مبتلایان به دیابت باشد.