سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانستنی های دیابت

سازمان بهداشت جهانی، (دبلیو اچ او) هشدار داده است که افزایش چاقی در کودکان باعث افزایش ابتلا به دیابت می شود.

بر اساس گزارش مقامات این سازمان جهانی در حال حاضر تعداد بسیار زیادتری از کودکان به نوعی از دیابت مبتلا می شوند که قبلا فقط در بزرگسالان دیده می شد.

بیماریهای دیگری نیز چون بیماریهای قلبی، سکته و سرطان نیز با دیابت مرتبط هستند.

اخیرا نیز برخی از تحقیقات نشان که دیابت با بیماری "آلزایمر" ارتباط دارد.

مقامات سازمان بهداشت جهانی می گویند در حدود 10 درصد کودکان در سن مدرسه در سطح جهان از چاقی رنج می برند.

گزارشها حاکی است که بیش از 22 میلیون کودک زیر 5 سال در جهان بیش از اندازه چاق هستند.

بر اساس آمارها این موارد چاقی فقط مربوط به کشورهای ثروتمند جهان نیست و در مناطق دیگر نیز گزارش شده است. همین گزارشها نشان می دهند که 17 میلیون نفر از این کودکان در کشورهای در حال توسعه هستند.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی این وضعیت بدلیل تغذیه بد و کم ورزش کردن ایجاد شده است.

مقامات این سازمان از کشورهای جهان خواسته اند تا این کشورها با تعلیم روشهای تغذیه مناسب به کودکان و افزایش ساعات ورزش و حرکات جسمانی برای کودکان، موارد چاقی و در نتیجه ابتلا به دیابت را کاهش دهند


پیشرفت شغلی و کاری در مردان 35تا 70سال اغلب مهمتر از تغذیه سالم و درست ، ورزش ، داشتن وزن مناسب و تناسب اندام است . این موضوع بیشتر در مردانی صدق می کند که می بایست بهتر از هر کس دیگری اهمیت تغذیه درست با ورزش و... را بدانند؛ یعنی کسانی که در مراکز درمانی و پزشکی مشغول به کار هستند. دانشمندان امریکایی در یک بررسی و مطالعه نشان داده اند که عواملی مانند تغذیه ، ورزش و... تاثیر مستقیمی در میزان ابتلای افراد به بیماری دیابت دارد. در این بررسی ، عادت های غذایی بیش از 40هزار مرد 40تا 75سال مورد پرسش قرار گرفت . همه شرکت کنندگان در این بررسی ، در مراکز درمانی و پزشکی مشغول به کار بودند و در آغاز بررسی هیچ گونه بیماری قلبی ، عروقی ، دیابت و سرطان نداشتند. با توجه به نتایج پرسش و پاسخها، دانشمندان دو گروه مختلف از مردان را طبقه بندی کردند. گروه اول سبزی ، میوه ، ماهی ، مرغ و غلات و گروه دوم گوشت قرمز، کنسرو ماهی ، سیب زمینی سرخ شده و دیگر محصولات پرچربی ، غلات شیرین شده ، شیرینی و دسر به مقدار زیاد مصرف می کردند. 12سال بعد، دانشمندان این مردان را دوباره آزمایش کردند تا خطر ابتلا به بیماری دیابت را مشخص کنند؛ بعلاوه آنها عواملی مانند وضع جسمانی فرد، حرکات بدنی و سیگار کشیدن را هم در نظر گرفتند. نتایج بدین ترتیب بود: خطر ابتلا به دیابت در مردانی که از تغذیه و روش زندگی سالم و درست بهره می بردند، به مراتب کمتر از حد معمولی بود؛ اما در مردانی که تغذیه و روش زندگی شان نادرست بود، این خطر تا 2برابر حتی بیشتر افزایش می یافت . در افرادی که در آنها اضافه وزن و کمبود حرکات بدنی دیده می شد، خطر ابتلا به بیماری دیابت از نوع دوم ، به مراتب بالا بود. بررسی و مطالعات صورت گرفته ثابت می کند که عادتهای غذایی ، تاثیر روشن و مشخصی در میزان ابتلای افراد به بیماری دیابت از نوع دوم دارد.

مطالب فوق از وب سایت http://www.abcdiet.net نقل شده است.