سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانستنی های دیابت

ایسنا:محققان میگویند بادام پروتئینهای با ارزشی دارد که همواره با فیبر های غذایی موجود در آن میتواند با چاقی و دیابت مقابله کند.
 به نوشته پایگاه اینترنتی دانشگاه کالیفرنیا، باد ام ماده مغذی متراکمی است که میتوان آن را به هرگونه رﮋیم غذایی اضافه کرد.
به گفته محققان در صورت گنجاندن بادام در رﮋیم غذایی مواد مورد نیاز بدن مانند پروتئین، فیبر و ویتامینهایی به میزان کافی تامین میشود.
بادام از معدود مواد مغذی است که همواره با تامین پروتئین بدن حاوی فیبر نیز است در صورتی که سایر منابع پروتنئینی از قبیل گوشت، غذاهی دریایی و لبنیات این ویژگی را ندارند.
به عقیده محققان این یافته ها نشان میدهد در صورت افزودن بادام به رﮋیم غذایی میتوان مقدار مواد غذایی را که تراکم مواد مغذی مفید در آنها کم ست را کاهش داد.


نوشیدن روزی 2 یا 3 فنجان شیربدون چربی یا کم چرب ، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 20 درصد کاهش می دهد.
به گزارش ایسنا واحد علوم پزشکی تهران به نقل از نشریه بین المللی تغذیه ، محققان دانشگاه هاروارد دریافتند بالا بودن وزن مهم ترین عامل ابتلا به دیابت نوع 2 است و مصرف شیر کم چرب علاوه بر تامین نیازهای تغذیه ای فرد، اثر چاق کننده چربی موجود در شیرهای کامل و پرچرب را از بین می برد و وزن شخص را کاهش می دهد، به همین علت شیر دارای خاصیت محافظتی در برابر بیماری دیابت است
.