سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانستنی های دیابت

Injection_Areasتفاوتی ندارد که از چه روشی برای تزریق انسولین استفاده می کنید، فقط باید مطمئن باشید که تزریق خود را در محلی انجام می دهید که میزان مناسبی از چربی در زیر پوست قرار دارد. تزریق انسولین به صورت زیر جلدی (زیر پوستی) و اغلب بدون هیچ گونه درد و یا سوزشی انجام می شود.قبل از هر چیز، حتماً از پزشک معالج خود بخواهید که روش صحیح تزریق را به شما آموزش دهد. سرعت جذب انسولین، به محل تزریق بستگی دارد. به طور مثال جذب انسولین تزریق شده برروی ران ها کند تر از ناحیه شکم صورت می گیرد.توصیه می شود از تزریق انسولین در یک ناحی? ثابت که موجب ایجاد توده های چربی در زیر پوست و مانع از جذب به موقع انسولین می گردد، خودداری کنید و محل تزریق را به صورت گردشی عوض نمایید.
زمان تزریق انسولین به نوع و مدت اثر آن در بدن بستگی دارد. به عنوان مثال، انسولین های سریع الاثر درست قبل از مصرف غذا تزریق می شود در حالی که برای انسولین های طولانی اثر، به علت دوام تقریباً 24 ساعته شان، یک بار تزریق در طول روز کافی است. به هر حال، زمان و مقدار تزریق انسولین شما بر اساس تشخیص پزشک معالجتان صورت می گیرد. درمان با انسولین یک دوره آموزشی است که خود شما باید آن را فرا بگیرید. طول این دوره بر حسب میزان قند خون شما و رژیم غذایی تان از چند هفته تا چند ماه متغیر است. به مرور زمان که قند خونتان تحت کنترل تان در می آید، قادر خواهید بود که با توجه به میزان قند خونی که دستگاه اندازه گیری تان نمایش می دهد، تا چند واحد دوز تزریقی خود را افزایش و یا کاهش دهید.

منبع مطلب :سایت آموزش دیابت گابریک


رئیس انجمن دیابت ایران هشدار داد در حال حاضر ابتلای به دیابت در خانم های ایرانی بیشتر از آقایان است.
دکتر اسدالله رجب در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت: یکی از مهمترین علت‌های افزایش دیابت در جامعه ما به ویژه در خانم‌ها تغذیه نامناسب، استفاده از فست فودها، کاهش فعالیت‌های جسمانی و گسترش چاقی است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل تغییر شیوه زندگی هر ساله شاهد کاهش سن ابتلا به دیابت  به ویژه دیابت نوع دوم در کشور هستیم.در حال حاضر بیشترین سن ابتلا به دیابت نوع دوم در ایران بین 45 تا 55 سال است که 60 درصد آنها نیز از ابتلای خود به این بیماری اطلاعی ندارند. به طوری که اکثر مبتلایان به دیابت نوع دوم زمانی از بیماری خود آگاهی می‌یابند  که بین 5 تا 7 سال از بیماری آنها گذشته است.

رئیس انجمن دیابت ایران درباره عدم آگاهی بیماران دیابت از بیماری خود گفت:دیابت علائم و نشانه خاصی ندارد و صرفا از طریق آزمایش خون قابل تشخیص است لذا بهتر است، افراد بالای 20 سال یکبار در طول سال با آزمایش خون از وضعیت خود نسبت به این بیماری آگاه شوند.

وی اضافه کرد: افرادی که یکی از والدین آنها سابقه دیابت داشته است بین 30 تا 50 درصد نسبت به دیگران بیشتر در معرض ابتلای به این بیماری قرار دارند. همچنین 70 الی 80 درصد دیابتی‌های نوع دوم دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

دکتر رجب یادآور شد:  در هر 10 ثانیه یک نفر به دلیل عوارض دیابت در جهان ،  جان خود را از دست می دهد. همچنین این بیماری نقش مهمی در بروز بیماری های قلبی – عروقی دارد. بهترین راه برای پیشگیری و کنترل این بیماری، تغذیه صحیح، فعالیت جسمی کافی و دوری از استرس مدام است.

وی در پایان خاطر نشان کرد : دیابت درمان قطعی ندارد اما با رعایت دستورالعمل های لازم پزشکی  می توان با دیابت هم زندگی خوبی داشت.