سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانستنی های دیابت

خبرگزاری زنان ایران
متخصص بیماری های چشم بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت : بر اساس یافته های تحقیقاتی ،دیابت علت اصلی کاهش بینائی چشم مردم این استان درسنین 50 ساله به بالا است .
محمد رضا شجاع درگفتگو به خبرنگار سرویس علمی ایونا  گفت : در این تحقیق مشخص شد که ارتباط مستقیمی بین هموگلوبین خون و شدت رتینوپاتی (کاهش دید چشم ناشی از بیماری دیابت ) وجود دارد .
وی بیماری دیابت را درکاهش بینائی خطرناک توصیف کرد و افزود : در اثر افزایش قندخون ، دیدکاهش می یابد تا سرانجام به نابینائی منجر می شود .
وی افزود : اگر بیماران دیابتی قندخون آنها کنترل نشود و به موقع درمان صورت نگیرد ، منجر به کاهش شدید و غیرقابل بازگشت دید چشم می شود .
وی اندازه گیری "هموگلوبین گیلو زیله خون" در آزمایشگاه را مهمترین عامل تشخیص برای تعیین میزان رتینو پاتی دانست .
این پزشک متخصص ، پرنوشی ، پرخوری ، گرسنگی دایمی ،تکرار ادرار ، کاهش وزن ناگهانی ، خستگی بیش از حد و تاری چشم را از جمله علایم دایمی بیماری دیابت ذکر کرد .
او اضافه کرد : بیماران دیابتی که کاهش دید چشم دارند باید هرساله یک نوبت به چشم پزشک مراجعه کنند و درصورت کاهش بینائی چشم آنها باید این رقم به شش ماه کاهش یابد

باعرض سلام به اطلاع تمام بازدید کنندگان عزیز میرسانم آقای دکتر بخارایی پزشک انجمن دیابت قزوین آماده پاسخگویی به سئوالات شما عزیزان در ارتباط با دیابت می باشد .شما عزیزان می توانید سئوالات خود را به آدرس پست الکترونیک و یا قسمت نظرات این وبلاگ فرستاده و جواب خود را در کمترین زمان ممکن در این وبلاگ مشاهده نمایید.