سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانستنی های دیابت

نوع جدید انسولین که با نام تجاری اگزوبرا Exubera و توسط شرکت دارویی فایزر Pfizer Inc تولید و برای بررسی در اختیار اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی قرار گرفته بود به جای تزریق از طریق استنشاق وارد بدن می شود و در نتیجه، نیاز بیماران به تزریق روزانه را از میان می برد یا لااقل تقلیل می دهد.

هنوز این نوع از انسولین روانه بازار نشده است اما با کسب مجوز دولتی، انتظار می رود میلیون ها نفر از مبتلایان به بیماری قند در آمریکا و سایر کشورها به استفاده از آن روی آورند و کارشناسان دارویی فروش سالانه بیش از دو میلیارد دلار از این دارو را تنها در آمریکا پیش بینی کرده اند.

این دارو با همکاری فایزر و دو شرکت فرانسوی تهیه می شود که تحقیقات یکی از آنها منجر به کشف فرمول جدیدی برای انسولین شد که از طریق بافت های ریوی قابل جذب است و می توان آن را استنشاق کرد.

در عین حال، نوع جدید انسولین که زمان تاثیر آن کوتاه مدت تر از نوع تزریقی است، لااقل در حال حاضر به طور کامل جایگزین انسولین تزریقی نمی شود.

به گفته کارشناسان، مبتلایان به بیماری قند می توانند از این نوع انسولین قبل از صرف غذا استفاده کنند اما احتمالا اکثر بیماران همچنان به نوع تزریقی، با تاثیر بلند مدت تر هم نیاز خواهند داشت.

انسولین به طور طبیعی در لوزالمعده افراد سالم تولید و ترشح می شود و از انسولین دارویی برای نخستین بار در سال 1921 برای مقابله با عوارض بیماری قند استفاده شد.


هموطن آنلاین_دانشمندان دریافته اند، استفاده زیاد از یک داروی ضد دیابت می تواند بیماری های وابسته به چاقی را درمان کند.
بررسی های جدید نشان می دهد، اگر این داروی دیابتی که سیملین نام دارد روزانه 3 بار تزریق شود، وزن افراد چاق طی مدت کوتاهی کم خواهد شد.
براساس نتایج مطالعه‌ای که در اجلاس اخیر جامعه اندرکرینولوژی در آمریکا منتشر شده است، 16هفته درمان با این دارو طی سال 2004 موجب شد 31 درصد افراد چاق به اندازه 5 درصد وزن خود را کاهش دهند.
گفته می شود سازمان غذا و داروی آمریکا داروی یاد شده را برای درمان دیابت نوع 1 و 2 این دارو را ارائه داده است. این دارو شکل مصنوعی هورمونی طبیعی در بدن انسان به نام آمیلین است که در تنظیم اشتها و میزان مصرف غذا با ایجاد احساس سیری در فرد نقش دارد.