سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانستنی های دیابت

هموطن آنلاین:دانشمندان پس از انجام مطالعات خود بر روی حیوانات امیدوارند تا مدتی دیگر با تزریق آزمایشی نوعی داروی جدید، اعصاب آسیب دیده در بیماران دیابتی را درمان کنند.
دانشمندان در پی مطالعات خود بر روی حیوانات دریافته اند، اگر این داروی جدید به طور هفتگی به بیماران دیابتی تزریق شود، بدن آن ها را مجبور می کند تا با تولید نوعی پروتئین، از آسیب های بیماری دیابت به سیستم عصبی بدن جلوگیری کنند.
محققان دانشگاه منجستر اعلام کرده اند: در حالی که پیش بینی می شود تا سال 2030 بیش از 366 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا می شوند، برای به کارگیری این روشی جدید به بررسی های بیشتری نیاز است.
قرار شده که برای انجام این آزمایش ها، محققان مرکز BioSciences آمریکا آزمایشات خود را از ایالت تگزاس بر روی داوطلبین آغاز کنند.
معمولا 50 درصد افرادی که بین 15 تا 20 سال به بیماری دیابت مبتلا هستند، از آسیب های عصبی رنج می برند که به گفته پزشکان، عدم کنترل قند خون این عامل را به وجود می آورد.
به گفته مدیر مرکز تحقیقاتی BioSciences، اگر چه این روز ها تعداد زیادی از مردم از مشکلات یاد شده آسیب می بینند، تا کنون هیچ روش درمانی در این زمینه وجود نداشته است.